June 18, 2018 4 lees tijd 1 Comment

 

Social media, love it or hate it - but learn to Embrace it

 

🤷🏼‍♀️ Ik kan het niet genoeg zeggen en ik blijf het herhalen 👇

Social media is niet meer weg te denken in ons hedendaags leventje. Of je het nu wilt of niet.

We zijn meer en meer genoodzaakt meer tijd door te brengen met onze smartphone dan met onze stofzuiger. 

🤳Every second spend on social media - is well spend?? - Neen helaas niet. Ooit was dit zo, maar dit lijkt wel weer eeuwen geleden. 

Beter 1 uur per week een doordachte activiteit dan 1 uur per dag spam. 

Waarom? Algoritme natuurlijk 😏 

Denk dus goed na wat je waar post. Makkelijk? Neen, helaas... .

Je kan je hierover inlezen of handiger, je statistieken raadplegen die hiervoor bedoeld zijn. Met het continu-wijzigende algoritme is social media moeilijk te vatten en zijn wij als persoon genoodzaakt om continu te blijven leren en proberen. 

Wat post je op je tijdlijn en wat op je verhaal? Is alles geschikt en plaatsen we het eender waar en wanneer? Vragen die vaak door mijn oren weerklinken.

Zelf ben ik al een lange tijd zoekende en heb ik een bloedhekel aan social media. Puur tijdverderf - maar hey, nog steeds wel een goedkope en doeltreffende vorm van marketing.

Ik heb enkele tips en tricks op een rijtje gezet en hoop jullie hiermee te kunnen helpen en ondersteunen naar een succesvoller socialmedia - tijdverderf. 

 

Succes 💋

Liefs, 

Daisy Krikemans 

 

✅ gebruik goed licht vanuit de juiste hoek, dit leer je door je foto’s te checken nadat je ze gemaakt hebt

✅ maak je camera elke keer schoon en check of hij schoon is, focus op de lashes of op de zone die je wilt laten uitkomen, check direct of je focus goed ligt door de foto te bekijken 

✅  zet je beeldschermverlichting op maximum, zo zie je focus, schaduwen en tegenlicht veel beter 

✅ Plaats enkel mooie en duidelijke foto’s op je tijdlijn. Een foto die niet zuiver genoeg is zal je werk niet verkopen en plaats je beter op je verhaal lijn dan op je profiel. 3 x per week is voldoende. Shrijf een interactieve tekst, gebruik een slimme locatie en de juiste hashtags in je comment

✅ Post korte filmpjes waarin je je werk showt (Max. 59 seconden + met een logo in OF verwijzing naar je zaak OF jezelf) op je tijdlijn. De makkelijkste edit video app is iMovie

✅ foto bewerkingen zoals aanpassen van licht, contrast, kleurtemperatuur en zuiverheid is oké, mits je werk er mooier van wordt en de bewerkingen niet zichtbaar zijn

✅ houdt logo’s en tekst klein in alle beeldmateriaal op je tijdlijn, anders leidt dit de aandacht weg van je werk

✅ foto’s van mooi en hard werk met rode-doorlopen ogen post je beter op je verhaal lijn met een filter die het rood opheft in de ogen. Wordt het niet mooi - post beter niet. Heb je vaak klanten met rode ogen? Kijk even naar je plaatsing techniek, wellicht irriteerd een oogpatch of stukje tape in het oog of is het oog open tijdens de behandeling (niet praten en geen kauwgom). Een Lash mirror is een onmisbaar tool om te waken over het welzijn van je klant haar ogen. Ligt het niet aan één van deze mogelijkheden, let dan op je voorbehandeling - zachtjes reinigen,alle oog make up verwijderen (ook onderaan), zorg dat er geen vuil/make up/wimpers in het oog terecht komen en blijven zitten. Zijn de wimpers mooi en de rest van de foto minder kan je via je verhaal tekst, gif en of afbeeldingen toevoegen ter camouflage, zo kan je je mooie werk toch nog delen met de buitenwereld 

✅ achtergrond op je foto’s horen zo clean mogelijk te zijn - zorg dat je alle ‘storende elementen’ die je kan elimineren uit je beeld eerst verwijderd. Heb je een prachtige foto met een storend element dat de aandacht weg leidt van je mooie werk - probeer DEFOCUS en niet BLURR- het laatste ziet er fake en bewerkt uit 

✅ klanten hebben een hekel aan duidelijk zichtbaar bewerkte foto’s, dit kan een vorm van wantrouwen ontwikkelen naar jouw als artiest. Slecht voor je geloofwaardigheid. Blijf eerlijk naar je klanten toe. Iets wat je niet kan maken en wel wilt showen - werk je voor tot je het kan! Werk reposten van een concullega (met een vermelding naar de artiest) is tevens een geschikte mogelijkheid

✅ plan een fotoshoot van 5-10 minutenper klant in (eerst toestemming vragen) 

✅ plan 1x per maand een klant/model waar je alle tijd aan kan spenderen om nadien mooie foto’s te nemen en uiteraard te posten op social media (vraag toestemming)

✅ vraag iemand om een action-shot van jouw te nemen terwijl je werkt. Zet je camera modus op portret en aanschouw de pracht, handigheid , technologie en effecten van een smartphone. Geloof me, je waant jezelf een celebrity paparazzi 

✅ vraag je klanten selfies te nemen en je hierin te taggen, dit verlaagt de drempel naar foto’s nemen en je klanten voelen zich gewaardeerd

✅ repost klant-selfies op je verhaallijn. Zet er tekst, gif , afbeeldingen bij om de foto's nog leuker te maken

✅ organiseer een fotowedstrijd onder je klanten en verzin een leuke prijs erbij

✅ post foto’s & filmpjes van je retentie op je verhaal lijn + educatieve materie zoals dagelijkse ooghygiene, verschillen in technieken, allergie seizoen, etc... dit verhoogd het vertrouwen

 

 


1 Response

Kelly Rochtus
Kelly Rochtus

April 06, 2019

Super tevreden van mijn opleidingen ! Eerste opleiding was de powderbrows met machine ! Goed ontvangen, heel de dag lekkere versnaperingen en hele goede en duidelijke uitleg!
De eyeliner was een opleiding in 2 dagen en was ook zeer duidelijk en genoeg geoefend !
Wat ook leuk is, is dat er een goede opvolging is via een privé groep. Daar kan je met al je vragen terecht en kan je foto’s op posten zodat er feedback op kan komen ! Heel leuk!
Danku daisy en haar team voor jullie goede zorgen !
Topmadam 😍

Leave a comment

Comments will be approved before showing up.

Schrijf je in